This page is a supplementary page of the opening page. Click the button to get back.
Svi detalji koje ste tražili

Škoda Enyaq tehničke specifikacije

Dimenzije vozila


Bezbednost

Bezbednost

Škoda Enyaq potencira bezbednost bez kompromisa. Pored već opisanih bezbednosnih sistema, sledeće karakteristike su dostupne kao standard ili kao opcija:

Isofix i Top Tether tačke za pričvršćivanje dečjeg sedišta za sedišta u drugom redu i alternativno na sedište suvozača.

› Za razliku od tempomata, koji održava podešenu brzinu, sistem za ograničenje brzine omogućava vozaču da putuje bilo kojom definisanom brzinom, ali ne većom od unapred definisane vrednosti.

ABS sprečava blokiranje točkova tokom naglog kočenja ili pri kočenju na klizavoj površini.

› Povećanjem pritiska kočenja HBA pomoć pri kočenju pomaže vozačima u situacijama u kojima je neophodno kočenje u nuždi. Ovo može dovesti do značajnog smanjenja potrebnog puta kočenja.

EBD automatski podešava pritisak kočenja i sprečava prekomerno kočenje zadnjih točkova.

RBC (regenerativna kontrola kočenja) sprečava blokadu pogonskih točkova, koja se može desiti kada vozač uspori na glatkoj površini.

ASR obezbeđuje glatko pokretanje i ubrzanje bez proklizavanja točkova na klizavoj površini.

EDL pomaže pri ubrzavanju ili vožnji uzbrdo sa malom vučom ispod jednog od pogonskih točkova.

TSA radi kada je vozilo opremljeno originalnim uređajem za vuču sa sopstvenom kontrolnom jedinicom. Sistem radi na principu kočenja jednog ili više točkova i istovremenog smanjenja obrtnog momenta elektromotora po potrebi. TSA sistem interveniše i pomaže u stabilizaciji automobila i prikolice.

 XDS+ pomaže vozaču tokom oštrih skretanja i osigurava da se vozilo ponaša neutralno tokom dinamičnog skretanja. Upravljačka elektronika u suštini simulira prisustvo samoblokirajućeg diferencijala kako bi se poboljšala vuča i dinamika vožnje tokom skretanja. Kao rezultat toga, vozilo će skretati mnogo sigurnije i prirodnije.

Nadzor pritiska u gumama TPM+ obaveštava vozača o pritisku u gumama u svakom trenutku.

Funkcija Autohold sprečava nenamerno kretanje vozila unazad (bez obzira na nagib puta) prilikom zaustavljanja ili pokretanja, bez pritiskanja pedale kočnice. Kočnice se automatski otpuštaju kada vozač pritisne pedalu gasa. Sa funkcijom Autohold kočnice deluju na obe osovine.

 

Pogon i upravljanje

Pogon na sva četiri točka

Elektromotor postavljen na zadnju osovinu može biti dopunjen drugim elektromotorom na prednjoj osovini. Ovo pretvara Enyaq u pogon na sva četiri točka.

Pogon na prednje točkove se uključuje i isključuje potpuno automatski i vozači mogu da utiču na ponašanje sistema pogona na sve točkove do određenog stepena svojim izborom režima vožnje – Sport, Eco, Comfort ili Traction.

Pogon 4×4 koristi samo nešto više energije od pogona na zadnje točkove. Ova dodatna potrošnja energije se uglavnom može pripisati dodatnoj težini koju na vozilo stavlja dodatni prednji motor. Ovaj dizajn pogona na sva četiri točka je energetski efikasniji od konvencionalnog sistema sa centralnim međuosovinskim diferencijalom i univerzalnim zglobom.

Pogon na sva četiri točka je dostupan samo sa najvećom baterijom (82 kWh).

Dinamička kontrola šasije sa izborom režima vožnje

Za maksimalno uživanje u vožnji, Enyaq može biti opremljen dinamičkom kontrolom šasije, koja uključuje izbor režima vožnje. Kao takav, automobil nudi nekoliko režima koji menjaju i krutost amortizera i druga podešavanja vozila. Rekonfigurisanje automobila iz udobnog, opuštenog režima u dinamično, sportsko okruženje je jednostavno kao pritiskom na dugme.

Dinamička kontrola šasije kontinuirano prati, procenjuje i reaguje na trenutno ponašanje u vožnji (kočenje, ubrzanje, skretanje) i prilagođava karakteristike kočenja u zavisnosti od podešenog režima za svaki točak pojedinačno i nezavisno.

Sportska šasija

Sportska šasija ima čvršće ogibljenje sa oprugama upotpunjenim specifičnim sportskim amortizerima koji nude izvanredan odziv i dinamičke karakteristike vožnje. Na prednjoj osovini je niža za 15 mm, a na zadnjoj za 10 mm.

Regenerativno kočenje

Regenerativno kočenje je proces u kome se kinetička energija vozila pretvara u električnu energiju, koja se zatim skladišti u visokonaponskoj bateriji. Zbog toga efikasno koristi energiju i pomaže da se poveća domet električnog vozila delimično punjenjem baterije na putu.

Regenerativno kočenje se odvija u različitim situacijama vožnje i ima nekoliko režima koji se mogu promeniti u bilo kom trenutku. Intenzitet sile regenerativnog kočenja vozač može podesiti ručno ili automatski od strane pogonske jedinice automobila.

Progresivno upravljanje

Ova karakteristika omogućava Enyaq-u bolju upravljivost i agilnost u krivinama. Progresivno upravljanje menja odnos u zavisnosti od toga koliko je točak okrenut.

Samozaptivne gume

Automobil je standardno opremljen kompletom za popravku guma ili gumama dizajniranim da odmah zapuše oštećene gazeće površine bez gubitka pritiska kao standard za točkove od 20" i 21".